جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • کدکول اپلای
    • صفر تا صد اپلای
    • موقعیت های تحصیلی
    • موقعیت های شغلی
  • آکادمی کدکول
    • معرفی بیوانفورماتیک
    • زیست شناسی محاسباتی
    • بیوانفورماتیک ساختاری
    • وبینارها
    • معرفی کتاب
    • همکاران کدکول
  • خدمات
  • رویدادها
  • تازه های بیوانفورماتیکی
    • مقالات علمی
    • سوژه های برگزیده
    • اینفوگرافی
    • پادکست
      • پادکست ویدیویی
      • پادکست صوتی
  • درباره ما
    • معرفی کدکول
    • اعضا فعلی گروه
    • جشن دو سالگی کدکول
  • تماس با ما
    • تهران -پاسداران خیابان بوستان هشتم پلاک 120 واحد 14

      09308877635

      info@codecool.ir

      پیج اینستاگرام
      کانال تلگرام
      صفحه لینکدین
گروه زیست داده کاو کدکول
  • صفحه اصلی
  • کدکول اپلای
    • صفر تا صد اپلای
    • موقعیت های تحصیلی
    • موقعیت های شغلی
  • آکادمی کدکول
    • معرفی بیوانفورماتیک
    • زیست شناسی محاسباتی
    • بیوانفورماتیک ساختاری
    • وبینارها
    • معرفی کتاب
    • همکاران کدکول
  • خدمات
  • رویدادها
  • تازه های بیوانفورماتیکی
    • مقالات علمی
    • سوژه های برگزیده
    • اینفوگرافی
    • پادکست
      • پادکست ویدیویی
      • پادکست صوتی
  • درباره ما
    • معرفی کدکول
    • اعضا فعلی گروه
    • جشن دو سالگی کدکول
  • تماس با ما
    • تهران -پاسداران خیابان بوستان هشتم پلاک 120 واحد 14

      09308877635

      info@codecool.ir

      پیج اینستاگرام
      کانال تلگرام
      صفحه لینکدین
ورود / عضویت
0

وبلاگ

گروه زیست داده کاو کدکولاخبارتازه های بیوانفورماتیکیسوژه های برگزیدهبازگشایی مدارس در دوران COVID-19

بازگشایی مدارس در دوران COVID-19

19 تیر 1401
ارسال شده توسط سحر برهانی
سوژه های برگزیده

بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) آموزش را به تعلیق درآورده و آغاز به کارِ مدارس در طول همه‌گیری، تقابلی میان خطرات بهداشتی و عواقب اخلال در آموزش حضوری است. داشتن درکی علمی از ویروس SARS-CoV2 عامل بیماری COVID-19، باید در نحوه بازگشایی مدارس مورد نظر قرار گیرد.

اگرچه کودکان و نوجوانان (سنین 3 تا 18 سال) می‌توانند به COVID-19 مبتلا گردند، اکثر آنها بدون علامت باقی می‌مانند و یا بیماری خفیفی را تجربه می‌کنند. این جوانان ممکن است نسبت به افراد مسن در معرض عفونت کمتری قرار بگیرند اما احتمالا با سرعت مشابهی عفونت را گسترش می‌دهند. با کاهش محدودیت‌ها، عفونت SARS-CoV2 در کودکان و نوجوانان با سرعت بیشتری نسبت به سایر گروه‌های سنی افزایش یافته و عفونت از جامعه وارد مدارس شده است. اما با انجام اقدامات سختگیرانه در جهت کاهشِ خطرِ شیوعِ فرد به فرد، انتقال تدریجی در مدارس به ندرت رخ خواهد داد. شیوع در مدارس بیشتر در نتیجه افزایش انتقال در جامعه، فاصله فیزیکی ناکافی، تهویه نامناسب و عدم استفاده از ماسک است. به نظر می‌رسد مدارسی که اقداماتی در جهت کاهش انتقال صورت داده‌اند (از جمله کشورهای اروپایی) در افزایش گسترش ویروس در جوامع سهمی نداشته باشند.

مدارس چه اقداماتی را باید در نظر بگیرند؟

به حداقل رساندن ورود عفونت به مدرسه، از گسترش COVID-19 جلوگیری می‌کند. غربالگری روزانه علائم می‌تواند افراد مبتلا با بروز اولین علائم را شناسایی کند. مدرسه‌ها باید به دنبال آزمایشات تشخیصی باشند. اگرچه آلودگی می‌تواند خاموش باشد. حدود 50-15 درصد کودکان و 30-10 درصد بزرگسالان زمانی که سیستم ایمنی بدن‌شان مشغول مبارزه با عفونت است هیچ علائمی را بروز نمی‌دهند (حاملان بی‌علامت) یا 3-1 روز قبل از بروز علائم درگیر عفونت می‌شوند (حاملان پیش‌علامت). آزمایشات تشخیصی رایج قادر نیستند با اطمینان عفونت‌های خاموش را تشخیص دهند و علاوه بر این به اندازه کافی ارزان و سریع نیستند تا یک سیستم نظارتی مبتنی بر تشخیص را در سطح مدارس عملی سازند. بنابراین مؤثرترین ابزار در جهت به حداقل رساندن خطرِعفونت‌های واردشده به مدارس، محدود کردن یادگیری حضوری تنها به زمانی است که جوامع محلی عفونت را کنترل کرده باشند. کشورهایی که آزمایشات تشخیصی گسترده‌ای انجام می‌دهند با شرط کاهش 50-30 درصدی عفونت به ازای هر 100هزار نفر طی 7 روز و با رعایت موارد سختگیرانه ایمنی اقدام به بازگشایی مدارس کرده‌اند. کشورها با حداقل اقدامات پیشگیرانه (فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک در راهروها و نه در کلاس، بهداشت دست و ماندن در خانه در صورت داشتن حداقل علائم) امکان آموزش حضوری را فراهم کرده و انتقال در جوامع را به نزدیک صفر رسانده‌اند.

در صورت بروز عفونت در مدارس، احتمال انتقال بیشتر باید به حداقل برسد. COVID-19 از طریق ذرات تنفسی حاوی ویروسی پخش می‌گردد که از طریق تنفس، صحبت کردن، فریاد زدن، آواز خواندن، سرفه و عطسه تولید شده‌اند. دلیل توصیه به فاصله‌گذاری فیزیکی، ضدعفونی کردن سطوح، تهویه و بهداشت دست‌ها سرعت نشست سریع ذرات تنفسی بزرگ است. میزان خطر انتقال ذرات تنفسی کوچک‌تر مانند آئروسل که در هوا باقی می‌مانند، علاوه بر فاصله از شخص دیگر، توسط مدت زمان در معرض بودن تعیین می‌شود. محدود کردن ظرفیت کلاس‌ها، پرهیز از فعالیت‌هایی چون آواز خواندن و بهبود تهویه در کنترل انتقال بسیار مؤثر است. ماسک با محدود کردن انتشار و استنشاق، گسترش از طریق ذرات تنفسی و آئروسل‌ها را کاهش می‌دهد. انتقال از طریق هوا در فضای باز غیرمحتمل است، با این‌حال از ورزش‌هایی که به بازدم بیش از حد معمول نیاز دارند باید خودداری شود.

با محدود کردن انتقال ثانویه به کمترین میزان ممکن، از شیوع گسترده در مدارس می‌توان جلوگیری کرد. وجود گروه‌های کوچک‌تر جدا از هم، تماس فرد به فرد را کاهش داده و در صورت بروز شیوع ردیابی تماس را تسهیل می‌کند. تشخیص زودهنگام افراد آلوده از طریق بررسی علائم و آزمایشات تشخیصی می‌تواند اقدامات قرنطینه‌ای را به گروه آسیب‌دیده محدود کند و از بستن کامل کلاس و مدرسه جلوگیری نماید.

با انجام این اقدامات می‌توان احتمال بروز بیماری در کودکان، معلمان، کارمندان و اعضای خانواده دانش‌آموزان را کاهش داد. با کاهش آلودگی در جوامع اقدامات پیشگیرانه کمتری مورد نیاز است، اگر جوامع اولویت خود را در سرکوب پراکندگی ویروس در سایر اجتماعات قرار دهند می‌توانند امکان مدرسه رفتن کودکان را فراهم کنند.

منبع:

https://science.sciencemag.org/content/369/6508/1146

برچسب ها: COVID-19SARS-COV2بیوانفورماتیککووید-19ویروس کرونا
درباره سحر برهانی

دانشجوی دکتری بیوفیزیک در دانشگاه تربیت مدرس

نوشته‌های بیشتر از سحر برهانی
قبلی از واکسن ویروس کرونا چه خبر؟
بعدی سیاست ملی‌گرایی واکسن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آشنایی با بیوانفورماتیک و کاربرد های آن
  • اپلای
  • ایمنی شناسی
  • بیوانفورماتیک ساختاری
  • پادکست صوتی
  • تکامل
  • چالش های علمی
  • زیست پزشکی
  • زیست شناسی سلولی
  • زیست شناسی محاسباتی
  • ژنتیک و اپی ژنتیک
  • سوژه های برگزیده
  • شبکه های زیستی
  • معرفی کتاب
  • مقالات علمی
  • موقعیت تحصیلی
  • موقعیت شغلی
  • ویدئو
برچسب‌ها
COVID-19 DNA RNA SARS-COV2 آفریقا آمار آمار زیستی آنالیز داده برنامه نویسی بیان ژن بیوانفورماتیک بیوشیمی تخیلی توالی یابی تومور تکامل جبر خطی دارو زیست شناسی زیست شناسی سامانه ای زیست شناسی محاسباتی سرطان سلول های ایمنی طراحی محاسباتی دارو علمی متابولیسم مغز مهندسی کامپیوتر میکروبیوم همه گیری هوش مصنوعی واکسن کرونا ویروس کرونا پردازش تصویر پزشکی پزشکی شخصی شده ژن ژنتیک ژنوم کدکول کرونا کووید-19 یادگیری عمیق یادگیری ماشین یووال نوح هراری
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها

گروه زیست داده کاو کدکول، متشکل از کادري مجرب و متخصص در زمينه بيوانفورماتيک و زيست شناسي محاسباتي، رسالت خويش را آموزش و پژوهش در حوزه بيوانفورماتيک و همچنين آناليز انواع داده هاي زيستي، قرار داده است.

خبرنامه

نمادها
کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به گروه زیست داده کاو کدکول می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://codecool.ir/?p=9025
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:120)
برگشت به صفحه ورود به سایت

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)
برگشت به صفحه ورود به سایت
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.