جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • کدکول اپلای
    • صفر تا صد اپلای
    • موقعیت های تحصیلی
    • موقعیت های شغلی
  • آکادمی کدکول
    • معرفی بیوانفورماتیک
    • زیست شناسی محاسباتی
    • بیوانفورماتیک ساختاری
    • وبینارها
    • معرفی کتاب
    • همکاران کدکول
  • خدمات
  • رویدادها
  • تازه های بیوانفورماتیکی
    • مقالات علمی
    • سوژه های برگزیده
    • اینفوگرافی
    • پادکست
      • پادکست ویدیویی
      • پادکست صوتی
  • درباره ما
    • معرفی کدکول
    • اعضا فعلی گروه
    • جشن دو سالگی کدکول
  • تماس با ما
    • تهران -پاسداران خیابان بوستان هشتم پلاک 120 واحد 14

      09308877635

      info@codecool.ir

      پیج اینستاگرام
      کانال تلگرام
      صفحه لینکدین
گروه زیست داده کاو کدکول
  • صفحه اصلی
  • کدکول اپلای
    • صفر تا صد اپلای
    • موقعیت های تحصیلی
    • موقعیت های شغلی
  • آکادمی کدکول
    • معرفی بیوانفورماتیک
    • زیست شناسی محاسباتی
    • بیوانفورماتیک ساختاری
    • وبینارها
    • معرفی کتاب
    • همکاران کدکول
  • خدمات
  • رویدادها
  • تازه های بیوانفورماتیکی
    • مقالات علمی
    • سوژه های برگزیده
    • اینفوگرافی
    • پادکست
      • پادکست ویدیویی
      • پادکست صوتی
  • درباره ما
    • معرفی کدکول
    • اعضا فعلی گروه
    • جشن دو سالگی کدکول
  • تماس با ما
    • تهران -پاسداران خیابان بوستان هشتم پلاک 120 واحد 14

      09308877635

      info@codecool.ir

      پیج اینستاگرام
      کانال تلگرام
      صفحه لینکدین
ورود / عضویت
0

وبلاگ

گروه زیست داده کاو کدکولاخبارتازه های بیوانفورماتیکیسوژه های برگزیدههرم یادگیری

هرم یادگیری

13 تیر 1401
ارسال شده توسط عطیه احمدی
سوژه های برگزیده
مطالعات نشان می‌دهد که متغیر بودن روش‌ها و مواد آموزشی باعث می‌شود که ذخیره‌سازی و یادآوری اطلاعات در ذهن بهبود یابد و تجربه یادگیری ارتقا پیدا کند. “هرم یادگیری”  که گاهی به آن “مخروط یادگیری” نیز گفته می‌شود، توسط آزمایشگاه ملی آموزش ساخته شده و نشان می‌دهد که اکثر دانش آموزان فقط حدود 10٪ از آنچه را که از کتاب‌های درسی می‌خوانند را به یاد می‌آورند، اما حدود 90٪ از آنچه که از طریق آموزش به دیگران یاد می‌گیرند را به یاد خواهند داشت. مدل هرم یادگیری نشان می‌دهد که برخی از روش‌های مطالعه مؤثرتر از سایرین هستند و متفاوت بودن روش‌های مطالعه منجر به یادگیری عمیق‌تر و حفظ طولانی مدت خواهد شد.
 
گوش دادن به سخنرانی یا تدریس :
یکی از بی اثر ترین روش های یادگیری است زیرا که یک روش منفعلانه محسوب می‌شود و یادگیرنده هیچ فعالیتی جز گوش دادن انجام نمی‌دهد. این روش زمانی مفید و موثرتر خواهد بود که از یادداشت برداری نیز استفاده شود.
 
خواندن و مطالعه فردی:
خواندن و مطالعه فردی روش موثر‌تری نسبت به گوش دادن به سخنرانی می‌باشد. به این ترتیب اگر شما فردی بصری باشید کتاب خواندن یک روش یادگیری مناسب برای شماست، در غیر این صورت اگر فردی غیر بصری یا فراگیر (شنوایی) باشید این روش، روش مناسبی نیست با این حال در دانشگاه‌ها و مدارس بر کتاب‌های درسی تمرکز شده و همه افراد به‌گونه‌ای مجبور به مطالعه هستند.
 
صوتی و تصویری:
 هرم یادگیری نشان می‌دهد که روش صوتی و تصویری فقط منجر به 20% یادگیری می‌شود با این حال تکنولوژی درحال پیشرفت است و محققان آموزش روی این بحث تمرکز کرده‌اند، این روش شامل ابزار‌های گوناگونی مانند فیلم‌ها، پادکست‌ها، تصاویر، نمودار ها و غیره می‌باشد. این روش هنگامی که با دیگر روش‌ها ترکیب می‌شود یادگیری موثرتری را همراه خواهد داشت.
 
 
بازدید ها و نمایش:
اولین روش مطالعه فعال از هفت روش هرم یادگیری است؛ در این روش به واسطه نمایشگاه ها، موزه ها و غیره به یادگیری می‌پردازیم. این روش به خصوص زمانی که اطلاعات گیج کننده و یا مبهم باشند باعث درک و فهم بیشتری می‌شود.
 
بحث‌های گروهی:
یک شکل از آموش همگانی و روش یادگیری مشارکتی است که متکی بر تعامل و گفت‌گو دانش آموزان با سایر دانش آموزان و مربیان می‌باشد. همچنین این روش منجر به حفظ بیشتر اطلاعات و مطالب مورد مطالعه می‌شود.
 
تمرین به وسیله کار عملی:
از موترثرین روش های یادگیری است که در این روش دانش‌آموز را تشویق می‌کنند تا آنچه را که یادگرفته است در عمل انجام دهد، بنابراین  باعث درک عمیق‌تر و انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت می‌شود.
 
آموزش به دیگران:
کلید تسلط به هر موضوع تدریس آن به دیگران است. با توجه به هرم یادگیری استفاده از این روش باعث می‌شود تا 90%  اطلاعات در حافظه ماندگار شود. آموزش به دیگران می‌تواند در گروهای کوچک و بزرگ شکل گیرد. برای دانش آموزان کم‌سن توضیح درس به والدین و برای دانشجویان کنفرانس و توضیح به هم کلاسی‌ها می‌تواند باشد.
 
نتیجه گیری:
 زمانی پیروی از هرم یادگیری اثر بخش خواهد بود که بر اساس سبک یادگیری منحصر بفرد شما قرار گیرد؛ برخی به صورت بصری بهتر یاد می‌گیرند در حالی که برخی دیگر به صورت شنوایی.  برای به حداکثر رساندن اثر بخشی مطالعه خود باید سبک یادگیری منحصر بفردتان را شناسایی کنید و یادتان باشد فرض نکنید که چون هرم یادگیری نشان می‌دهد که سخنرانی‌ها ضعیف‌ترین در این بین هست، پس سخنرانی ها کنار بگذاریم در حالی که خیلی اوقات نکات ارزشمندی از سخنرانی‌‌ها یاد می‌گیریم. روش مطالعه خود را تغییر دهید و روی روش‌ها و سبک‌هایی متمرکز شوید که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

منبع:

https://www.educationcorner.com/the-learning-pyramid.html

برچسب ها: آموزشنمایشهرم یادگیرییادگیری
درباره عطیه احمدی

دانشچوی دکتری زیست شناسی مصنوعی در دانشگاه واترلو کانادا

نوشته‌های بیشتر از عطیه احمدی
قبلی خودخواهی بشر و کشتن حیوانات صرفا برای تغذیه!
بعدی 100 واقعیت تاریخی که در مدرسه به شما نمی‌گویند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آشنایی با بیوانفورماتیک و کاربرد های آن
  • اپلای
  • ایمنی شناسی
  • بیوانفورماتیک ساختاری
  • پادکست صوتی
  • تکامل
  • چالش های علمی
  • زیست پزشکی
  • زیست شناسی سلولی
  • زیست شناسی محاسباتی
  • ژنتیک و اپی ژنتیک
  • سوژه های برگزیده
  • شبکه های زیستی
  • معرفی کتاب
  • مقالات علمی
  • موقعیت تحصیلی
  • موقعیت شغلی
  • ویدئو
برچسب‌ها
COVID-19 DNA RNA SARS-COV2 آفریقا آمار آمار زیستی آنالیز داده برنامه نویسی بیان ژن بیوانفورماتیک بیوشیمی تخیلی توالی یابی تومور تکامل جبر خطی دارو زیست شناسی زیست شناسی سامانه ای زیست شناسی محاسباتی سرطان سلول های ایمنی طراحی محاسباتی دارو علمی متابولیسم مغز مهندسی کامپیوتر میکروبیوم همه گیری هوش مصنوعی واکسن کرونا ویروس کرونا پردازش تصویر پزشکی پزشکی شخصی شده ژن ژنتیک ژنوم کدکول کرونا کووید-19 یادگیری عمیق یادگیری ماشین یووال نوح هراری
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها

گروه زیست داده کاو کدکول، متشکل از کادري مجرب و متخصص در زمينه بيوانفورماتيک و زيست شناسي محاسباتي، رسالت خويش را آموزش و پژوهش در حوزه بيوانفورماتيک و همچنين آناليز انواع داده هاي زيستي، قرار داده است.

خبرنامه

نمادها
کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به گروه زیست داده کاو کدکول می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://codecool.ir/?p=8680
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:120)
برگشت به صفحه ورود به سایت

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:120)
برگشت به صفحه ورود به سایت
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.