قوانین و معادلات از ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر دست به دست یکدیگر داده‌اند تا پیچیدگی‌های دنیای زیستی را به تصویر بکشند و آزمایشگاهی نظری را برای مطالعه رفتار سیستم‌های زیستی فراهم آورند. در ابتدای امر شبیه‌سازی موکلول‌ها و ماکرومولکول‌های کوچک با روش شبیه‌سازی دینامیک مولکولی (MD) انجام می‌شد، اما هم اکنون مطالعه سیستم‌های پیچیده‌ای تا اندازۀ یک سلول کامل نیز امکان‌پذیر است. این تکنیک کاربردهای گسترده‌ای در زیست‌شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک ساختاری دارد و هم به صورت مستقل جهت بررسی رفتار سیستم‌های زیستی استفاده می‌شود و هم به صورت کمکی در مطالعات آزمایشگاهی چون طراحی و اکتشاف دارو.

چرا باید شبیه‌سازی دینامیک مولکولی را یاد بگیریم: 

با توجه به پیشرفت روزافزون روش‌های کامپیوتری و تئوری و نقشی که در پیش‌برد مطالعات علمی ایفاء می‌کنند، داشتن مهارت در شبیه‌سازی برای کسانی که آینده شغلی در حوزۀ پژوهش‌های زیستی برای خود متصورند اهمیت زیادی پیدا می‌کند. شرکت‌های فعال در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی علوم زیستی و بیوانفورماتیک به افراد دارای مهارت در زمینۀ شبیه‌سازی‌های دینامیک مولکولی نیازمندند. 

 

مخاطبان این دورۀ آموزشی:  

    • همه علاقه‌مندان به زیست‌شناسی محاسباتی و بیوانفورماتیک ساختاری،
    • دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های بیوانفورماتیک، بیوفیزیک و بیوشیمی،
    • دانشجویان و پژوهشگران رشته زیست‌شناسی که به دنبال بهبود کیفیت مطالعات تجربی خود هستند. 

   

پیش‌نیازهای یادگیری این دوره: 

حضور در این دوره نیاز به پیش‌نیاز خاصی ندارد، هر چند که آشنایی با مفاهیم زیستی اولیه، سیستم عامل لینوکس و سطح زبان عمومی در کیفیت و سرعت یادگیری فرد مؤثر خواهد بود. 

این دوره با کمک پکیج شبیه‌سازی گرومکس انجام خواهد گرفت که در سیستم عامل‌های لینوکس قابل نصب است، بنابراین در اختیار داشتن چنین سیستمی ضروری خواهد بود. 

  

اهداف کلی دوره: 

آموزش جامع شبیه‌سازی دینامیک مولکولی به دانشجویان رشته‌های زیست‌شناسی و بیوانفورماتیک جهت انجام پروژه‌های کلاسی، توانمندسازی پژوهشگران این حوزه جهت انجام پروژه‌های متنوع و به روز. 

  

خطاهای احتمالی در مسیر یادگیری MD به شکل خودآموز: 

منابع و دستورالعمل‌های متنوعی جهت انجام شبیه‌سازی دینامیک مولکولی وجود دارد، اما یادگیری از چنین منابعی برای فرد نوآموز که آشنایی کمی با این حوزه دارد ممکن است سخت باشد، ضمن اینکه خطاها و مشکلات زیادی در مسیر یادگیری و انجام مراحل شبیه‌سازی ممکن است رخ دهد که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حضور و استفاده از تجارب افراد دارای مهارت در این حوزه ضروری است. 

چطور میتونم گواهی دوره دریافت کنم؟

جهت دریافت گواهی دوره کافی است به پشتیبانی درخواست ارسال کنید. ابتدا برای شما آزمون و یا پروژه ای تعریف        می شود و پس از تصحیح آزمون یا پروژه در صورت کسب حداقل نمره 70 از 100 به شما گواهی داده خواهد شد.

هزینه صدور گواهی 100 هزار تومان می باشد.

جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه سیزدهم
جلسه چهاردهم
جلسه پانزدهم
جلسه شانزدهم
جلسه هفدهم
جلسه هجدهم
مشاهده بیشتر

نظرات

متوسط امتیازات

4.5
4.50 6 رای
225,000 تومان
6 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
3
4 ستاره
3
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

3 دیدگاه برای هنر شبیه سازی دینامیک مولکولی با گرومکس

  1. niloofar enayati(خریدار محصول)

    فایل دانلود شده برای من به فرمت PDB تبدیل نمیشه که بتونم در نرم افزار swiss… اپلود کنم

  2. niloofar enayati(خریدار محصول)

    سلام وقت بخیر بنده چند تا سوال درسی داشتم
    راه ارتباطی با خانم برهانی رو می فرمایید

  3. علیرضا دوست محمدی(خریدار محصول)

    سلام وقت بخیر. آیا پپتیدهای بررسی شده در این دوره آموزشی داروهای شیمیایی هستند؟

    • سحر برهانی(خریدار محصول)

      سلام،
      تمام فایل‌های ورودی مورد استفاده در این دوره مشابه ورودی‌های توتوریال گرومکس و … است که برخی از آن‌ها ممکن است خواص دارویی داشته باشند. اما برای پپتیدهای دارویی هم با توجه به نیاز و هدف مطالعه این توتوریال قابل استفاده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.